MENGENANG KEMBALI 20 APRIL 2008

tatkala balik dari selambau saya mengikut jalan baling-gerik.
singgah sebentar melawat makam arwah ibu saya di gerik.
hari semakin tinggi....
ahh singgah sebentar dirumah saudara mara . kebetulan tak jauh dari
bandar gerik perak.


kebetulan hari ahad.
ramai sepupu sepapat termasuk saudara mara ada dikampung.
orang kampung...sabtu ahad hari cuti tak ada maknanya bagi mereka.

sampainya saya........ .
mereka semua lari masuk dalam rumah.
semua lari start start motor cabut.
tak bersalam pun dengan saya.

PENDERHAKA.. .PENDERHAKA. .PENDERHAKA DAH DATANG
sok sek sok sek kedengaran.
dengan wajah selamber saya buat muka tak malu bertanya khabar.
bersalamlah dengan bapa sedara (abang mak saya). penuh misteri macamlah
saya hang jebat derhaka hikayat melayu.

terpampang depan rumah bapa sedara saya.
UMNO CAWANGAN PULAU BELAYAR.
DEWAN KEMAS PULAU BELAYAR.
patut la pun......... ..

kesian depa kata hati aku...
20 tahun aku tinggalkan kampung.
sama je tak ada juga perubahan.
mentaliti makin parah ditanam diminda mereka...... ........kata hati aku.

aku teringat sebuah ungkapan

"UMNO TIDAK AKAN SAMA SEKALI MENJADIKAN AHLI TERLEBIH PANDAI,
AGAR SENTIASA BOLEH DIMOMOK DAN DIPERKUDA"

'" UMNO TIDAK AKAN MEMBERI ORANG LAIN PANDAI MELANGKAUI KETUANYA"
AGAR NANTI TAK LAWAN TAUKE.

patutla tak ada akses internet
patutla tak ada akses media yang membolehkan penduduk kampung boleh berfikir.

AKU BERLALU BALIK KESELANGOR DENGAN HATI YANG PENUH MISTERI
DIATAS APA YANG TERJADI..... ......... ...


HASLAN HASSIN
AMK SELANGOR

 
Load Counter